Původní název: Bonnard, Pierre et Marthe
Žánr: historický, životopisný, romantický
Země Původu: Francie, Belgie
Režisér: Martin Provost
Scénář: Martin Provost, Marc Abdelnour
Obsazení: Cécile de France, Vincent Macaigne, Stacy Martin, Anouk Grinberg, André Marcon
Hudba: Michael Galasso
Pierre Bonnard by se bez své záhadné modelky i partnerky Marthe nikdy nestal slavným malířem, její nahé tělo se totiž objevilo na mnoha jeho obrazech. I díky ní se stal uznávaným malířem a grafikem a také spoluzakladatelem proslulé postimpresionistické umělecké skupiny Les Nabis.
Když se francouzský malíř Pierre Bonnard setkal s Marthou de Méligny, netušil, že se tato samozvaná aristokratka stane inspirací a smyslem jeho života a díla. Od prvního momentu byla více než jen múzou, která tvořila středobod více než třetiny jeho děl. V roce 1912 se Pierre a Martha usadili v domě v Normandii, kde byl jejich sousedem slavný impresionistický malíř Claude Monet. Okolní půvabná krajina a její atmosféra Bonnarda inspirovaly k namalování jeho nejlepších obrazů včetně mnoha aktů s Marthou. Jeho vrcholná plátna mu vynesla označení „malíř štěstí“, „mistr intimismu“ či „poslední z impresionistů“. Společně Pierre a Martha dosáhli svého uměleckého naplnění díky pestré lásce odlišné od standardů své doby, lásce protkané velkým tajemstvím.
Pierre Bonnard by se bez své záhadné modelky i partnerky Marthe nikdy nestal slavným malířem, její nahé tělo se totiž objevilo na mnoha jeho obrazech. I díky ní se stal uznávaným malířem a grafikem a také spoluzakladatelem proslulé postimpresionistické umělecké skupiny Les Nabis.
Když se francouzský malíř Pierre Bonnard setkal s Marthou de Méligny, netušil, že se tato samozvaná aristokratka stane inspirací a smyslem jeho života a díla. Od prvního momentu byla více než jen múzou, která tvořila středobod více než třetiny jeho děl. V roce 1912 se Pierre a Martha usadili v domě v Normandii, kde byl jejich sousedem slavný impresionistický malíř Claude Monet. Okolní půvabná krajina a její atmosféra Bonnarda inspirovaly k namalování jeho nejlepších obrazů včetně mnoha aktů s Marthou. Jeho vrcholná plátna mu vynesla označení „malíř štěstí“, „mistr intimismu“ či „poslední z impresionistů“. Společně Pierre a Martha dosáhli svého uměleckého naplnění díky pestré lásce odlišné od standardů své doby, lásce protkané velkým tajemstvím.