Původní název: Tár
Žánr: drama, životopisný
Země Původu: USA
Režisér: Todd Field
Scénář: Todd Field
Obsazení: Cate Blanchett, Noémie Merlant, Nina Hoss, Sophie Kauer, Mark Strong, Julian Glover, Allan Corduner
Hudba: Hildur Guðnadóttir
Oscarová herečka Cate Blanchett září v roli Lýdie Tár, jedné z nejslavnějších světových dirigentek. Tár je impozantní studie člověka, který zjišťuje, že řídit obrovský orchestr může být paradoxně mnohem snazší než řídit vlastní život.
„Tento scénář byl napsán pro jedinou umělkyni, pro Cate Blanchett. Kdyby řekla ne, film by nikdy nespatřil světlo světa. Diváky to asi nepřekvapí. Nás přesto dokázala při natáčení překvapit svými nadlidskými schopnostmi. Ve všech možných ohledech je to její film,“ rozplývá se nad schopnostmi své hvězdy režisér Todd Field (dramata Jako malé děti a V ložnici). Dirigentka Lydia Tár je na absolutním tvůrčím vrcholu. Sedmým rokem diriguje prestižní německý orchestr, připravuje vydání knihy a uvedení Mahlerovy Páté symfonie, které má být vrcholem hudební sezóny. Lydia působí sebejistě, sebevědomě, dominantně a mocně. Pod touhle na první pohled pevnou maskou se však skrývá normální člověk, s obavami, nejistotami, touhami a potřebami. Zatímco s dirigentskou taktovkou v ruce si je Lydia jistá každým svým rozhodnutím, když opustí orchestřiště, ztrácí často pevnou půdu pod nohama. Někdy jen nepatrně, jindy však zcela fatálně.
Oscarová herečka Cate Blanchett září v roli Lýdie Tár, jedné z nejslavnějších světových dirigentek. Tár je impozantní studie člověka, který zjišťuje, že řídit obrovský orchestr může být paradoxně mnohem snazší než řídit vlastní život.
„Tento scénář byl napsán pro jedinou umělkyni, pro Cate Blanchett. Kdyby řekla ne, film by nikdy nespatřil světlo světa. Diváky to asi nepřekvapí. Nás přesto dokázala při natáčení překvapit svými nadlidskými schopnostmi. Ve všech možných ohledech je to její film,“ rozplývá se nad schopnostmi své hvězdy režisér Todd Field (dramata Jako malé děti a V ložnici). Dirigentka Lydia Tár je na absolutním tvůrčím vrcholu. Sedmým rokem diriguje prestižní německý orchestr, připravuje vydání knihy a uvedení Mahlerovy Páté symfonie, které má být vrcholem hudební sezóny. Lydia působí sebejistě, sebevědomě, dominantně a mocně. Pod touhle na první pohled pevnou maskou se však skrývá normální člověk, s obavami, nejistotami, touhami a potřebami. Zatímco s dirigentskou taktovkou v ruce si je Lydia jistá každým svým rozhodnutím, když opustí orchestřiště, ztrácí často pevnou půdu pod nohama. Někdy jen nepatrně, jindy však zcela fatálně.